Sorting by

×

Cin(e)περίληψη στην τάξη

Ο εκπαιδευτικός οδηγός «Cin(e)περίληψη στην τάξη», η νέα ψηφιακή έκδοση iDea, σηματοδοτεί τη διεύρυνση των προσπαθειών του ΕΚΟΜΕ για μια καθολικά προσβάσιμη οπτικοακουστική παιδεία.

Στο πλαίσιο των δράσεών του για την προώθηση της Παιδείας στα Μέσα και την Πληροφορία, το Τμήμα Έρευνας, Μελετών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του ΕΚΟΜΕ ανέλαβε την πρωτοβουλία να καταστούν καθολικά προσβάσιμες δύο ταινίες που σχετίζονται με ζητήματα συμπερίληψης και έχουν παραχθεί μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα του συνεργαζόμενου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων.

Συνέχεια αυτής της δράσης είναι η δημιουργία του οδηγού μελέτης «Cin(e)περίληψη στην τάξη»για την ταινία Ένα σχολείο, δύο κόσμοι, που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς γενικής και ειδικής εκπαίδευσης και αφορά τόσο παιδιά με προβλήματα όρασης ή προβλήματα ακοής, όσο και παιδιά χωρίς αισθητηριακές δυσκολίες, προσβλέποντας στην ενίσχυση της ενσυναίσθησης, της αποδοχής και της ευρύτερης κοινωνικής συμπερίληψης.

Η ταινία Ένα σχολείο, δύο κόσμοι έχει θέμα τη συνεκπαίδευση μιας κωφής μαθήτριας στο  σχολείο ενός χωριού των Χανίων. Ο οδηγός μελέτης, που διατίθεται ελεύθερα από το ΕΚΟΜΕ, επιχειρεί να ενισχύσει την συμπεριληπτική λειτουργία του φιλμ, μέσα από μια πολύπλευρη και πολυτροπική εκπαιδευτική προσέγγιση. Αποτελείται από τρία κεφάλαια που αφορούν α) παιδιά χωρίς αισθητηριακά προβλήματα, β) παιδιά με προβλήματα ακοής και γ) παιδιά με προβλήματα όρασης, και αποσκοπεί στην προώθηση του ψηφιακού και κινηματογραφικού γραμματισμού όλων των μαθητών, τον προβληματισμό και την ευαισθητοποίηση για την αναπηρία, την εκπαιδευτική και κοινωνική συμπερίληψη. Περιλαμβάνει ιδέες και προτεινόμενες δραστηριότητες που αξιοποιούν την παιδοκεντρική μάθηση, τη βιωματική προσέγγιση και παιδαγωγικές αρχές και τεχνικές Φρενέ και μπορούν να αξιοποιηθούν από εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων πριν και μετά την παρακολούθηση της ταινίας μαζί με την ομάδα μαθητών/μαθητριών τους.

Πρόκειται για δραστηριότητες:

  • εμψύχωσης, αφόρμησης και προετοιμασίας για την παρακολούθηση της ταινίας
  • κατανόησης/κινηματογραφικής παιδείας
  • προβληματισμού, ευαισθητοποίησης, έκφρασης απόψεων και συναισθημάτων
  • ενσυναίσθησηςμε τα παιδιά που αντιμετωπίζουν οπτική ή ακουστική ανεπάρκεια, ως προς την κοινωνική, τη σχολική και  ιδιαίτερα την κινηματογραφική τους εμπειρία 
  • για την παρακολούθηση της ταινίας με υπότιτλους ή ακουστική περιγραφή, για τη βιωματική κατανόηση της θέασης μιας ταινίας από άτομα με αισθητηριακή αναπηρία και για τη συνειδητοποίηση της αναγκαιότητας και λειτουργίας των εργαλείων οπτικοακουστικής προσβασιμότητας.

Στόχος είναι να αποτελέσει ένα εύχρηστο, ευχάριστο και ανοικτό παιδαγωγικό εργαλείο για τους/τις εκπαιδευτικούς. Μια δεξαμενή ιδεών από τις οποίες θα επιλέξουν να υλοποιήσουν ή να προσαρμόσουν όσες ανταποκρίνονται στα δεδομένα της τάξης τους, στα ενδιαφέροντά τους, στους παιδαγωγικούς στόχους, στο πολιτισμικό κεφάλαιο και την ηλικία των μαθητών, στον διαθέσιμο χρόνο, στην κοινωνική και ιστορική συγκυρία. Μια πηγή έμπνευσης που θα οδηγήσει επιπλέον σε δικές τους ιδέες και που θα μπορεί να τροφοδοτεί το σχολείο με δράσεις καθ’ όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους σε διάφορα θεματικά πεδία και μαθήματα. Μια πρωτοβουλία που θα επεκτείνει τη συνεργασία του ΕΚΟΜΕ με την εκπαιδευτική κοινότητα και θα γεννήσει ανάλογες προσπάθειες στο μέλλον.

 

Διαβάστε / κατεβάστε τον Οδηγό μελέτης εδώ.

Δείτε την ταινία με υπότιτλους για Κωφούς και Άτομα με Προβλήματα Ακοής εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=hrcwcM93dgg

Δείτε την ταινία με Ακουστική Περιγραφή για Τυφλούς και Άτομα με Προβλήματα Όρασης εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=DI2prBwbvvc

Δείτε την ταινία με υπότιτλους και ακουστική περιγραφή: https://www.youtube.com/watch?v=ns1ztaYwMbQ

Δείτε την αρχική εκδοχή της ταινίας εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=YEFPOyzbxj8

Μετάβαση στο περιεχόμενο